måndag 1 april 2013

ingen bra dag idag.

Godmorgon!


Idag är det en röddag och jag jobbar. Känner mig jätte hängig och vill bara ligga i sängen och sova sova sova. Jag vet inte riktigt hur jag ska göra med jobbet heller. Foglossningarna blir värre och värre men jag försöker att kriga på. När man är gravid så blir också slemhinnorna extra känslig så jag blöder näsblod hela tiden, vilket resulterar i en täppt näsa. Jag får panik då näsan är täppt. Eftersom jag har problem med näsan (väldigt sned skiljevägg, kan knappt andas ur den som ni vet) så krävs det inte mycket blod i näsan för att jag ej ska kunna andas. Så då får jag som mini panikattacker ibland, det känns som att jag inte får tillräckligt med luft i mig. Och jag är en sån person som andas hellre genom näsan än munnen (så är väl alla iofs haha).

En tjej i våran underbara mammagrupp förlorade sig dotter i förrgår. Då jag läste det så blev jag otroligt ledsen. Tårarna rann. Vi har kommit varandra så nära allihopa så det kändes extra mycket. Och då börjar man tänka mer på sig själv med. Jag vill verkligen jobba 100% för jag behöver pengarna. Men man måste verkligen lyssna på sin kropp och just nu så är den inte helt ok. Jag måste ha hjälp för att komma upp ur soffan ibland osv. Kroppen känns så himla tung NU och jag har ju flera veckor kvar. Foglossningen smyger sig på efter bara en liten stund då jag sitter ner, och vad jobbar jag med? jo jag sitter ned framför datorn. Och ja, jag vet att allt detta tillhör graviditeten. Som jag sagt tusen gånger så är inte graviditeten en dans på rosor, inte ens i närheten. Men för vissa "går det för långt" och då är sjukskrivning ett alternativ. Jag ska försöka kriga lite till, men blir det alltför jobbigt så måste jag fixa en 50% sjukskrivning eller liknande. Det är SJUKT svårt att få pengar ifrån FK om man jobbar på ett stillasittande jobb så man får hoppas på det bästa.

Blir dock lite förbannad på att det ska vara så svårt att få FK att godkänna för oss som jobbar inom kontorsarbete/stilla sittande jobb faktiskt. Om man har foglossningar så ska man inte sitta under en längre tid, och det blir inte bättre av att stå ett tag heller. Så jag förstår inte riktigt hur dom tänker. Det enda jag kan tänka mig att dom kommer godkänna är att mitt jobb är JÄTTE stressigt. Man MÅSTE ha en viss procent på effektiviteten för att få ut en speciell summa pengar osv. Och stress är absolut inte bra. Mamma har dock ett sånt här foglossningsbälte som hon ska leta fram, så det ska jag testa iallafall.

Jaja ville bara skriva av mig lite :) huvudsaken jag kan få börja andas med näsan igen haha.

Min klippa ♥
 

1 kommentar:

  1. Det finns foglossningsbälten på barnens hus för typ 150 kr annars. :) Prova! Vet inte om det hjälper så mycket då man sitter ner, men går man mycket hjälper det.

    SvaraRadera