måndag 14 januari 2013

Ta hand om er!

Jag tackar gudarna igen för att mitt illamående försvunnit. Klart det kan komma tillbaka lite då och då men då är det mycket lindrigare än vad det har varit. Jag hoppas att alla som är gravida tar hand om sig själv och lyssnar på sin kropp. Jag fick alltid dåligt samvete då jag sjukanmälde mig. Och då jag fick sjukskrivningen så fick jag också dåligt samvete. Men nu efteråt så fattar jag inte varför. Jag kunde verkligen inte jobba. Somnade mellan samtalen stup i ett, fick lov att springa till toaletten och hulka flera gånger osv. Så jag hoppas att alla ni som mår riktigt dåligt, stanna hemma och ta det lugnt :) det förtjänar ni.

Sen nu då man inte mår dåligt har man andra saker som man inte är van med. T.ex springa på toaletten för att man håller på att kissa på sig, och ut kommer en droppe... hahaha så jävla irriterande. Eller att man ätit en stor portion mat och är supermätt, sen efter ett litetlitet tag är man jätte hungrig igen. Men det klagar man inte på ;D så ska det vara. Inte mig emot, älskar mat som sagt ;)

Har lunch nu. Och då kommer man till den härliga frågan som man alltid kommer till: Vad är du sugen på idag mitt barn? haha skoja. Men typ. En fet sallad med massa frukt som efterätt hade suttit fint. Det är nyttigt, men den näringen får jag i mig mycket av. Käkar ofta frukt här vid datorn på jobbet. Så jag ska springa till hemköp och köpa två kycklingklubbor (standard) och kanske nån potatissallad.

Så nu vet ni det ;)

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar