måndag 7 januari 2013

Favoritmat = bortblåst

Äntligen har jag ätit lunch. Bebisen skriker bokstavligen (okej.. inte bokstavligen) efter mat hela tiden. Det fick bli Panpizza. Funkar om man är lat. Fick dock tvinga i mig skiten haha.

Favoritmat innan graviditet:
- Grillat kött med klyftpotatis
- Sushi
- Spagetti&Bacon med min röra
- Räkor

Favoritmat under graviditet:
- Sallad och Frukt i massor
- INGET kött tack
- Lax
- Citron och Klementiner

Ganska fult egentligen att det kan ändras så :) Klarar ej av sushi. Inte kött heller för den delen och absolut inte bacon. Inte kyckling heller. Bara nygrillad kyckling slinker ner haha. Om det är bebisen som bestämmer över maten så kommer han/hon bli vegetarian ;)

Får reda på fler och fler personer som är gravid. Så roligt att så pass många som jag umgåts med då jag var yngre ska ha barn ungefär samtidigt som mig :) Jag vet inte hur dom känner, men själv så är jag bara så jävla glad varje dag då jag tänker på min bebis. Om jag hade kunnat så hade jag pussat på min mage 24/7 på riktigt. Och ikväll så ska jag förhoppningsvis få höra bebisens hjärta! helt otroligt.

2 kommentarer:

  1. Haha åh vad din graviditet är så jäkla lik min !:D känner igen det där med maten, jag köpte frukt (helst exotiska) för flera hundra kr varje vecka och bara vräkte! Köpte till och med hem citron och satt och åt som om det vore en apelsin eller liknande :D

    SvaraRadera
  2. har hört att är man en citron"galning" så brukar barnet oftast bli en tjej.Min syster var helt stört sugen på citron hela tiden.
    en vanlig maträtt vi kanske åt citronvatten,citronpasta med marinerad kyckling i citron..
    och rätt som det va kom det ju faktiskt en liten Emilia till världen. Men det kan ju lika väl va en myt men vem vet :)
    kram på dig

    SvaraRadera