onsdag 17 juli 2013

Ingen bebis än..

Hejsan pullor!

Nej tyvärr. Ingen bebis än ;) Har varit så himla trött de senaste dagarna. Har sovit bort dom totalt tråkigt nog. Men däremot så är det nog inte så långt kvar!

Jag var hos barnmorskan igår. Såhär såg det ut:
Vecka: 39+3
Blodvärde: 119
Blodsocker: 4.6
SFmått: 36
Bebis hjärta: 146
Kg: 74 (+18, har gått ner 1kg)

Hon gjorde även en hinnsvepning och jag var öppen 1.5-2cm och min tapp var mjuk och nästan helt utplånad (0.5cm) :D yaaay! Kändes otroligt bra. Jag som haft förvärkar i mer än 1 månad och inget har hänt. Bebis ligger fortfarande fixerad och väldigt långt ner nu. Nu jäklar!

Efter hinnsvepningen så upplever jag sammandragningarna som lite starkare. Men inte så mycket mer. Men man vet ju aldrig :)

Håll tummarna för mig att det händer väldigt snart :D

Less tjej

Fiskade igår :)
lär göra det ikväll också.



2 kommentarer:

  1. Ååh snart händer det! När du får de värkae som gör att du inser vilken semester de du haft nu var, ja då kan jag nog tippa på att du är 4cm öppen och förlossningen är igång.
    Kom ihåg att ta mkt bilder! Inte för bloggen utan för eran skull främst.
    Och om de säger att du kan få känna på huvudet som är påväg ut, så gör det! Jag ville inte då mina kryatvärkar kom med sekunders mellanrum. Önskar dock att jag hade känt efter :/

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Håller alla tummar jag har för att du ska få din bebis snart! Jag har själv 2 veckor kvar till BF men vill så gärna att det händer något nu.. Lycka till! :)

    SvaraRadera