tisdag 23 juli 2013

Åh snälla envisa du! kom ut!

Hej!

Nej. Ingen bebis än. Och idag är en sån dag då jag känner att nä, jag vill inte vara gravid längre. Det märks att hon blir större. Det känns som att jag har huvudet precis innanför öppningen och jag går som att jag har ett bowlingklot mellan mina ben.

Jag har inga speciella känningar. Fortfarande sammandragningar/förvärkar som heter duga, men dom har inte ändrats något. Inte blivit regelbundna och inte intensivare om man säger som så. Den enda skillnaden jag kan känna ifrån några dagar sedan tills nu är ett ordentligt tryck neråt, taskig mage (som fan) och att proppen kommer heeeeeeeeeeeeela tiden (trodde verkligen inte att det skulle vara så mycket??). 

Tänk om hon är jätte stor? tänk om nåt går fel? jag blir bara mer orolig för varje dag jag går över. Jag vill verkligen föda nu :(

Också dessa hormoner. Man känner sig ofta ganska misslyckad på nåt sätt? svårt att förklara. Sen igår berömde Kicken mig. Han sa att jag har varit/är jätte duktig osv. Kom det massa tårar då? ja. Tänk att en sån liten grej kan göra en så glad. Försöker intala mig själv att jag är duktig. En riktig kämpe ;) precis som alla andra mammor där ute. För det är fan inte lätt.

Det är som att kroppen vill ha ut henne, men hon vill vara kvar. Som att kroppen är för svag. Önskar bara att värkarna kom mer regelbundet så att man kan åka in och dom tar hål. Vilken befrielse.

tuuuuuuuungt

Försökte sola ut ungen igår.. gick inte heller ;)

Man ser hur hon ligger iallafall ;)





4 kommentarer:

  1. Ungjävel, kom ut!!!!

    Fattar att det börjar kännas väldigt drygt. MEN oroa dig inte för att hon är stor! För det är väl väldigt obefogat att oroa sig för det?! Några extra dagar i magen betyder liksom inte att hon kommer vara stor! Troligtvis är hon liten och söt, precis som sin mamma!

    SvaraRadera
  2. Vad jag läst så lägger de inte på sig så mkt efter vecka 40.
    Du ska se att hon snart är redo att komma ut.
    Det skadar nog inte att göra det som sägs kunna starta igång förlossningen, åka över gupp med bilen, äta stark mat, bli irriterad och arg (helst ursinnig på något) stimulering av bröstvårtor, att ha sex.. Finns mängder med sådant som vissa påstår på forum att de hjälpte dom då de hade förvärkar/sammandragningar.

    Stort lycka till när det är dags att åka in :)

    SvaraRadera
  3. Stort grattis till den söta lilla flickan!
    Såg att några gemensamma vänner på fb hade gillat din bild för några dagar sedan så går in här och passar på att gratta dig nu när jag har en lugn stund över =)

    SvaraRadera
  4. malin (följer din blogg)29 juli 2013 kl. 20:24

    grattis till den fina lilla tjejen. va tvungen att stalka dig på facebook för va så nyfiken ifall du fått henne än eller inte. men stooort grattis till dig och din kille (:

    SvaraRadera