måndag 1 juli 2013

En vecka.

En vecka kvar.. EN VECKA.. typ.. Om man går efter min ägglossning och skit. Nu hoppas jag bara att bebis vill bevisa att mamma har haft rätt hela tiden ;) Men jag har en känsla av att hon dyker upp den 12. Vi lär märka. Hon lär dyka upp innan 19juli iallafall. Annars kommer jag få panik på riktigt.

Är så grymt trött och har varit det dom senaste dagarna. Sover typ hela tiden. Men det är bra :) Då samlar jag energi till förlossningen. Måste bara försöka äta mer kolhydrater.

Ville ju så gärna på sommarfesten som var i helgen, men jag orkade verkligen inte. Och jag hade ändå inga skor som jag kunde ha. Mina fötter har svält som satan under bara några dagar, så de enda skorna jag kan ha är foppatofflor :( snart kan jag inte ens ha dom liksom. Dessutom har jag fått bristningar på magen nu också. Aja, det är bara att gilla läget. Om jag ska vara helt ärlig så bryr jag mig inte ett piss att jag gått upp 20kg och fått en massa tigerränder. Jag vet att jag kommer gå ner allt + förhoppningsvis lite till, och ränderna bleknar tillslut. Och varje gång jag kollar på mina bristningar så ser jag kärlek ändå :) Det enda jag INTE är nöjd över är bristningarna på mina bröst. För jag är rädd att det ska se väldigt knepigt ut då jag fixar silikonboobies :/ hope not.

Nej nu ska jag ta mig en djuptallrik svenska jordgubbar + mjölk + massa socker sedan kommer jag nog somna.

kyss

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Jag har följt dig väldigt länge nu, jag började nog läsa din förra blogg 2011 eller så. Tyckte att du hade ett så spännande liv med dina äventyr till Alanya och jag tycker att det är jätte roligt att du är från övik eftersom jag har släkt där. Och när jag läste att du var gravid blev jag överlycklig för din skull och jag har läst din blogg i princip varje dag sen dess och jag vet inte riktigt varför jag inte lämnat någon kommentar tidigare.
    Nu vill jag med denna kommentar önska dig all lycka till med förlossningen och jag hoppas verkligen att lillan mår bra när hon får komma till världen. Det ska bli roligt att få fortsätta läsa om bebisen.

    Massor av kramar från
    Emma Andersson

    SvaraRadera
  2. Oj, tycker inte alls du behöver operera brösten!

    SvaraRadera
  3. Jag gick upp 21,5-22kg och kunde bara ha foppatofflor mot slutet. Kände mig enorm och klumpig och fick bristningar jag också, men de har det varit värt när jag ser på lilla Hugo. Vikten,illamåendet,foglossningen osv har allt varit värt det :)
    Hoppas lillan tittar ut snart.
    Kram!

    SvaraRadera