onsdag 1 maj 2013

CTG-kurva en valborg.

Godmorgon!


Igår så fortsatte sammandragningarna så jag åkte in till förlossningen. Där gjordes en CTG-kurva som konstaterade täta sammandragningar (var 3-4e minut ungefär). Fick göra ett vaginalt ultraljud för att kolla så att tappen inte var påverkad och det var den inte tack och lov. 4cm var den (ska helst inte vara mindre än 3cm). Gjorde ett ultraljud för att se så att bebis inte var fixerad och det var hon inte :) såååå skönt. Vill ju att hon ska stanna inne till midsommar iallafall. Sen är det fritt fram.

Berättade för läkaren om att BF-datumet (19juli) EJ kan stämma och hon sa att dom ej ändrar datum. Frågade om hon kunde kolla bebisens storlek och kolla "vilken vecka jag är i" och det gjorde hon. 31+0. Enligt dom är jag i vecka 29 (typ 28+nånting). Så antingen är det dom som räknat fel på RUL (som jag VET att dom gjort) eller så är min bebis bara riktigt jävla stor.

Ska ta ett snack med min bm nästa gång jag är där och kräva ändring av datumet och TUL (tillväxtultraljud) för jag vill INTE gå över tiden. Känner på mig att hon kommer i början av juli :) Min syster är stensäker på 1Juli så vi ser väl ;)

Lagomt less.
139 = Min bebis puls (låg oftast på 145)
21 = runt 20 ska det ligga på. Då jag fick sammandragningar kom det upp till 50+
99 = Min vilopuls
Kurvan längst till höger är mätningen av sammandragningarna.

Bild tagen runt 00.00. Lagomt less.
Alla var ute och hade roligt. Själv låg jag i sängen och tyckte synd om
mig själv. Tur att jag ej är ensam ♥ min älskling.
Längtar så otroligt mycket tills jag får mysa med bebis.

1 kommentar:

  1. Vad dumt att de gett dig fel BF.. jag menar, du om någon vet när du blev gravid och hur din menscykel varit som..
    Jag som inte hade ägglossningar visste att det dagen min f.d BM sa att jag hade blivit gravid på var fel.
    Försökte tala om för henne att jag inte var sexuellt aktiv innan den veckan eller ens runt de dagarna. Men nej, hon visste bättre för det är då jag skulle ha blivit gravid..

    Fick rätt datum till slut iaf =) dock på RUL och det var bara 3dagar senare än vad jag hade gissat på.

    SvaraRadera