torsdag 23 maj 2013

förvärkar?

Godmorgon!


Skulle egentligen börja jobba om 30min men sjukanmälde mig tidigare imorse. Jag mår så illa och har typ som mensvärk. Antar att det är förvärkar? Det är behöver ju dock inte vara farligt tack&lov, men ändå. Man blir ju lite orolig haha.

Sen höll bebis på att skrämma livet av mig imorse. Min bebis är en sån som inte vet om att man kan sova typ. Hon rör sig 95% om dagen och HELST runt 4tiden då jag kliver upp och äter min första frukost. Då jag väl ätit upp och gått och lagt mig igen så tar jag på magen och stryker lite lätt som vanligt. Och.... JAG FÅR INGEN RESPONS? jag höll på att tappa andan. Hon brukar köra brakedance varje gång jag gör så. Jag fick lite panik och satte mig upp och ruskade om magen lite, men inget hände. La mig ner igen och tänkte "snälla bebis rör dig lite iallafall!" och då jävlar fick jag en fet höger under revbenet en gång.Tack..gode...gud.








3 kommentarer:

  1. Skönt att hon rörde på sig =)
    Jag kände också så en natt då jag hade vaknat (efter en mardröm om att lillfisen hade dött) och det rörde sig inte i magen oavsett vad jag gjorde. Men till slut så fick jag en spark och kunde somna om.
    Hemska tankar som kan dyka upp ibland. Dock ska de vara mindre aktiva nu under dagen, MEN man ska endå känna rörelser varje dag och flera gånger om dagen om det bara är en liten knuff.

    Har jag fel eller ska du föda i Övik? (läste en kommentar om någon som nämde polarkliniken i Ö-vik).

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men hon rör sig inte så mycket som hon brukar göra :/ hoppas att hon lagt sig med huvudet neråt så att det är därför jag har så konstiga känningar i magen.

      Ja förhoppningsvis så blir det att jag föder i Övik. DOCK så kan det vara stängt då jag ska föda och då blir det antingen Sollefteå eller Umeå :) Vart ska du föda?

      Kram!

      Radera
  2. Jag har BF den 23e och Övik stänger den 17e så för mig blir det S-vall så Sollefteå inte har någon speciell avdelning för barn som har diabetesmammor =)
    Min fis rör sig en hel del och han har haft huvudet nedåt sedan 2 veckor tillbaka.
    Får oftast hans rumpa eller fot under revbenet.

    Om du är orolig över för lite aktivitet så ring förlossningen. Du ska lita på din magkänsla också. De är så vana att få samtal från andra gravida så de skulle inte göra något om du ringde =)

    Kram!

    SvaraRadera