måndag 27 maj 2013

Babyshower ♥

Hejsan!

Nu ska ni få höra en tråkigt grej och en rolig grej som hände i helgen.

Fredagen: På torsdagen fick jag mensvärk som gjorde ont och kom tillsammans med sammandragningar ibland. Fick rådet att ta alvedon och sova vilket jag gjorde. Vaknade upp flera gånger av värkarna så dom avtog inte. Ringde in igen och dom sa att jag skulle vila ÄNNU mer. Som att jag inte gjort det tillräckligt? haha. I vilket fall så hade jag så under hela dagen. På kvällen runt 23 så fick jag nog och åkte in på förlossningen. Hade ganska starka sammandragningar men tappen var inte påverkad tur nog. Fick två stycken citodon tabletter och en BRICANYL (ta aldrig den tjejer).

Läkaren sa att jag kunde få lite hjärtklappningar och lite darriga händer. Svalde dom och gick och la mig. Vaknade upp på natten av hjärtklappningar. Mitt hjärta gick hur fort som helst. Hela min kropp skakade och jag fick panik. Vaknade en gång av att Kicken kände på min puls och höll om mig och då blev jag lugnare. Ringde och sjukanmälde mig för det skulle vara omöjligt att jobba som jag mådde. Klarade knappt av att kliva upp ur sängen utan att bli svimdfärdig. Försökte äta men jag var för svag. Jag gick och la mig igen på morgonen och sov till ungefär 2 på dagen.

Lördagen: Vi skulle grilla hos mina föräldrar. Mådde lite bättre tur nog. Drog på mig någon ful kjol och foppatoffler. Orkade inte sminka mig eller något. Tänkte att jag ändå skulle hem till mina föräldrar så det spelar ingen roll.

Kom hem till huset och fick se ballonger (?) på baksidan. Tänkte faktiskt inte på det. Tänkte mer att mamma ville festa till det lite. Då jag gick på baksidan så fanns dom flesta av mina nära och kära där. Dom överraskade mig med en BABYSHOWER!!! alltså aaahhhh.. tårarna bara sprutade. Jag blev så otroligt rörd och glad. Trodde aldrig detta och hade ingen aning ALLS ♥

Det första jag såg var ett stort paket som det stod GRATTIS på. Jag öppnade det och där inne låg Martin ♥ som jag inte sett på jag vet inte hur länge. Han hade sagt till mig innan att han inte skulle hinna komma hem något först min bebis var född. Blev jätte ledsen över det för jag ville verkligen att han skulle få se min mage osv. Martin är min bästa vän för er som inte visste om det och han betyder väldigt mycket för mig. Har umgåts med honom väldigt länge och vi har varit med om mycket. Han är som en bror för mig. Så jag blev hur glad och överraskad som helst.

Dagen fortsatte med en massa roliga lekar, god mat och massa fina presenter!

Jag vill tacka alla som gjorde denna dag och som var där och firade med mig. Går inte att beskriva hur glad jag blev ♥ Ni är bäst!

Kommer lägga in fler bilder senare :)

1 kommentar:

  1. gud vad gulligt av dina nära o kära :) hoppas det är bättre nu med sammandragningarna!

    SvaraRadera