lördag 9 februari 2013

fuck u mardrömsfanskap!

Då man är gravid så blir drömmarna för dom flesta verklighetstrogna. Man kommer ihåg minsta detalj och oftast handlar det om att barnet dör i magen, mannen är otrogen eller att man själv är otrogen. Men varför? Varför drömmer man dessa drömmar? det skulle jag jätte gärna vilja ha svar på.

Jag har drömt flera gånger att Kicken varit otrogen. Att han slagit mig och sparkat mig i magen så att jag fått missfall. Jag har drömt att jag varit otrogen mot flera stycken.  Och varje jävla gång man vaknar så mår man så psykiskt dåligt. Jag vet att dom inte är sanna och inte kommer bli sanna, så VARFÖR? det gör ont. Helst då allt känns så verkligt och man måste verkligen ställa sig framför spegeln och intala sig själv med gråten i halsen att det bara var en dröm.

Inatt så drömde jag att jag var otrogen som så många andra nätter. Samma sak hände här. Jag kommer inte ihåg att jag varit otrogen men folk hade bevis. Då jag gick igenom parkskolan (gick fortfarande i skolan i drömmen) så hörde jag hur folk skrek hora efter mig. Fattade inte varför och sedan kom Sofie och visade ett videoklipp på sin telefon. Det var ett klipp på mig och en äldre man. Vi hade sex MITT i arken framför jätte mycket folk. Jag tänkte att det inte var möjligt och tydligen hade detta hänt samma dag. Jag fick panik och började tänka på vad som hänt och om Kicken hade fått sett klippet. Jag försökte ringa honom men min iphone vägrade samarbeta med mig. Vägrade få upp kickens nummer (som i alla andra drömmar) så jag åkte hem till huset. Bad sofie följa med för jag visste vilket helvete jag skulle få hemma. Väl då jag kommer hem så kollar inte mina föräldrar på mig. Dom fullständigt ignorerar mig och tillslut säger mamma att jag inte förtjänar nånting längre. Blir jätte ledsen och springer ut ifrån huset. Helt plötsligt så är jag mitt ute i ingenstans. På en bänk så sitter en man, nån sorts gud med långa svarta naglar. Han sträcker ut sin hand och han vill att jag ska försöka få ner honom på rygg. Ingen hade lyckats med det tidigare, men jag lyckades och han gratulerar mig (?) förstår ingenting, bara att jag gjort något bra för en gångs skull. Sedan ringer Kicken och frågar vart jag är. Sedan kommer han och hämtar upp mig. Sätter mig i bilen  och han kollar inte på mig. Hans ögon är svarta och det rinner svarta tårar ifrån honom. Han tvärstannar bilen och ber mig hoppa ut, vilket jag gör. Han kastar ner mig på backen och skriker "hur fan kan du göra såhär mot vårat barn? Du är äcklig. Du förtjänar inte att leva och du förtjänar inte vårat barn." Sedan får jag jätte ont i magen och känner att vattnet går. Jag föder ut våran bebis mitt ute i skogen. Hon är så vacker. Men hon ser så ledsen ut. Kicken sliter henne ifrån mina händer och jag säger "snälla, ta inte ifrån mig det enda jag har kvar. Ta inte ifrån mig mitt barn!" och det jag får till svar är "vad är det du inte förstår? du förtjänar inte våran dotter!" sedan springer han iväg med henne. Ingen finns i min närhet och ingen vill finnas där. Jag försöker ringa alla jag känner. Jag är rädd, ensam och otroligt ledsen. Kicken svarar tillslut och jag säger "Förlåt, om du verkligen inte vill att jag ska finnas vid liv så tar jag livet av mig här och nu".. Sedan så står jag plötsligt uppe på ett berg och kollar ner. Min syster kommer förbi och jag tror att hon ska hjälpa mig, men hon kollar bara på mig, skakar på huvudet och försvinner. Ska precis hoppa och då vaknar jag. Mitt huvud sprängs och jag kan inte andas för att jag gråter så mycket. Springer till spegeln och säger tusen gånger om "det var bara en dröm, det var bara en dröm".  Drömmen känns så jävla löjlig efteråt, så löjlig att jag inte ens vill berätta det egentligen. Men den var jätte hemsk :(

Tack och lov så somnade jag om efter en timme. Och då drömde jag att jag födde igen :) men denna gång var allt frid och fröjd och våran dotter var hur underbar som helst!

Läste lite om drömtydningar och det enda jag får fram är att jag är rädd för att misslyckas. Och jag är nog jävligt rädd, undermedvetet. Rädd för att misslyckas som mamma, rädd för att fucka upp det fina vi har. Men det kommer aldrig att hända. Det vet jag.

JAG VILL INTE HA FLER MARDRÖMMAR SÅ SLUTA UPP NU TACK! 8)

1 kommentar:

  1. Anledningen att man drömmer om otrohet under graviditeten (vilket är jättevanligt) är för att det finns ingen gång som ens partner är så viktig för en som just då! Ni ska ha barn tillsammans ju! Det värsta som skulle kunna hända dig nu är ju att han skulle lämna dig när du är såhär sårbar (gravid) och i drömmer lever du ut undermedvetna rädslor. Ni kommer börja bråka med varandra jättemycket också och det gör man omedvetet för att testa varandra just inför det stora som ska komma. Det är oundvikligt! Det är så när man är gravid!

    SvaraRadera