onsdag 20 februari 2013

akuten inatt.


Hallådär!


Igår var jag hemma ifrån jobbet för jag kände av en konstig smärta i nedre delen av magen. Så jag tänkte att det var bäst att vara hemma och vila. Vi fick besök av Kickens familj och min familj eftersom kicken fyllde år i söndags. Det bjöds på gofika ;) Lite synd bara att jag knappt kunde äta nåt för jag hade så ont.

Senare på kvällen började det göra ondare och ondare. Fick lite panik så jag ringde 1177 som kopplade mig till förlossningen. Och dom tyckte att jag borde åka in. Så det gjorde vi. Jag var rätt lugn ändå eftersom jag kände bebisen sparka och jag tänkte att det kanske bara är en ordentlig växtvärk.

Dom undersökte mig iallafall och vi fick se bebis igen ♥ Och allt såg bra ut. Han sa att det var ligamentsmärtor. GRAVIDITET ÄR FAN INGEN DANS PÅ ROSOR! hahah. Det gjorde så ont så jag ville spy hååårt. Sen kunde jag bara ligga på golvet på ett speciellt sätt.

Men idag känns det lite bättre. Blev lugnare då jag fick veta att allt såg bra ut iallafall. Så jag är på jobbet idag, och jag hoppas att smärtan inte blir värre. Behöver verkligen pengarna och jag har sjukanmält mig ganska mycket under graviditeten. Inget man kan göra åt men ändå.

Sen idag klockan 13.00 får vi se bebis igen!! och jag hoppas att bebis vill visa vad h*n har mellan benen ;) är så sjukt nyfiken!

Håll tummarna!!

2 kommentarer:

  1. Oj vad mycket ni kollar bebis, är det någon speciell anledning till det eller? (syftar inte på akuta besöket alltså) :p

    SvaraRadera
  2. Anledningen varför vi fick göra två ultraljud var för att dom inte kunde se allt dom ville se på första. Men på andra hittade dom allt dom ville hitta, och det såg bra ut :) Vi har en liten bebis i magen. Men hon växer på sig :) Jag och Kicken är ju inte så värst stora vi heller hehe.

    SvaraRadera