fredag 2 november 2012

att berätta..

Jag tänkte vänta med att berätta om min graviditet för mina föräldrar. Tänkte berätta i december men jag kan verkligen inte hålla mig. Jag vill att min mamma ska veta för jag behöver råd och tips. Just nu har jag ingen att prata med. Ingen av min vänner är gravid / har varit gravid så attee..haha.

Min pappa vet jag kommer bli överlycklig. Mamma lika så, men jag vet också att hon tycker att jag borde vänta lite. Dom kommer inte bli förvånad precis. Pratar ofta om att jag vill ha barn.

För ungefär 2 veckor sedan så åkte jag in på akuten med magsmärtor. Dom tog blodprov och jag sa för kul "snart kommer dom in och gratulerar mig för att jag är gravid (jag skojade)" fick en liten dödens blick av mamma då hahah. "-nej det hoppas jag inte". Men jag vet att hon kommer bli glad ändå ;) hon kommer säkert låtsas tycka att det är en liiiten dålig idé först haha.

Sofie fick veta det först. Tryckte upp testet i ansiktet på henne haha. Hon och jag blev tårögd och började prata om hur allt kommer att bli. Sedan kom Sonja och jag berättade det för henne. Hon blev nog mer chockad än vad jag blev då jag såg testet haha så söt. Sen min syster som sa "määh jag vill också ha barn :(" haha.

Sen köpte jag en bok där det stod "att bli pappa" också slog jag in den boken + testet och gav presenten till kicken. Han fattade inte först men då han kollade på mig så fattade han. Han blev jäävligt chockad men glad. Men också rädd, men det är helt förståerligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar