fredag 15 november 2013

Kyckling/Halloumi sallad

Det jag brukar äta mest är kycklingsallad. Det är ju hur gott som helst! Jag gillar dock inte sallader som man köper eller på restauranger. Dom man gör själv blir ju så mycket godare och saftigare!
Jag är ingen kock..alls. Jag tycker oftast inte att det är roligt att laga mat, så det är väl därför. Så ni som är likadan som mig kommer nog hurra åt mina recept för dom är så sjukt enkla ;) MEN goda.
 
Sjukt dålig bild. Men kunde inte tända för då skulle en sur bebis vakna förmodligen ;)
 
 
 
Det du behöver:
Kyckling filéer
Halloumi (bara lite)
Gurka
CocktailTomat
Sallad
Ruccola
Keso (laktosfri)
 
Såhär gör du:
Skala bort det gröna ifrån gurkan. Sedan hackar du den, tomat och sallad till små bitar.
Stek kycklingen i olivolja. Peppra med vitpeppar, salt, paprikakrydda och liiite grillkrydda.
Stek halloumin tills den får färg.
Lägg allt på en tallrik + en klick laktosfri keso och njuuuuut.
Jag brukar ha bulgur eller ris till, men jag orkade inte göra det idag ;) latmasken.
 
TIPS!
Stek extra mycket kyckling så att du har till nästa dag.
Då kan du äta det, grönsaker + något annat gott i Majsknäcke :) as gött.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar