tisdag 6 augusti 2013

Sjukan.. Igen..

Hej!

Hatar att uppdatera ifrån telefonen men. Ska skriva om allt då jag kommer hem och har ork.

Som ni vet så har jag inte mått så bra efter förlossningen. Feber varje dag, ont i huvudet, svanken, inte kunna andas riktigt osv. Såg på dom som fött samtidigt som mig och t.om efter kunde gå ut och gå med vagnen, handla, få massa besök och fara in till stan för en fika. Det kunde/kan inte jag.

Jag hade ingen energi alls. Ville bara ligga i sängen, mysa med Aivilee och gråta. Jag som trodde att man skulle njuta av bebistiden.

Förra måndagen fick jag ut en del av moderkakan. Var helt säker på att det var det. For in på tisdagen och berättade det + att jag hade feber. Och att jag fortfarande inte kunde gå normalt (?). Dom trodde det inte var något och att febern berodde på att mjölken höll på att "rinna till". Jahapp.

Dagarna gick och jag blev bara sämre och sämre. Varje gång jag gick till toaletten så tänkte jag "ska man verkligen blöda såhär mycket?" Ringde in och frågade och dom sa att det var normalt. 

Igår så ringde jag igen för inget av detta är normalt. Det är inte normalt att inte kunna handla eller ta en liten promenad utan att halvt svimma eller halvt förblöda (som det kändes som), det är inte normalt att få ut levrat blod stora som tennisbollar varje morgon, det är inte normalt att frysa arslet av sig i solen, för att sen svettas ihjäl bara sådär. Dom sa att jag fick komma in.

Dom tog en massa blodprov och febern. Hade 39.5 i feber. Inget speciellt visade sig på blodproven så barnmorskan "trodde inte att det var någon infektion" men att nåt stod inte rätt till iallafall. Sedan blev det ett ultraljud som jag tycker att dom borde ha gjort för LÄNGE SEDAN! Kaaaanske efter akutoperationen?

Det visade sig (såklart) att jag har rätt mycket rester kvar av moderkakan som jag trodde. Jag har en liten infektion i livmodern, den hade inte hunnit bli större tur nog. Det är väl det enda positiva jag kan se i det här.

Frågan är ju då... Kollar dom inte så att ALLT är borta efter dom gjort en operation? Läkaren sa till mig att allt gått bra. NU säger han att operationen var typ komplicerad. Det var svårt att få ut den tydligen. Jahapp? Herregud.

I vilket fall så fick jag ligga över natten med dropp (antibiotika). Och om en timme ska jag bli nersövd för att sen skrapas. Sen hoppas jag fan att jag kommer må som en kung!! Det förtjänar jag. Så sjukt less på detta nu.

Tur att Aivi håller mig sällskap <3

8 kommentarer:

  1. Vadå normalt? Sådant du varit med on är verkligen inte normalt! Och att läkaren har mage att säga att allt gick bra och nu när det tyvärr blev en komplikation eftersåt så sägs det att det var komplicerat?! Hade stämt skiten ur den läkaren!
    Hoppas verkligen att allt är bra nu och att du blir återställd snart.

    Krya på dig!

    SvaraRadera
  2. lik dig! vilka vackra ögon!

    SvaraRadera
  3. Typiskt öviks sjukhus!! Inkompetenta idioter som jobbar där. tragiskt nog! Krya på dig o hoppas du Snarast får njuta av bebbe-tiden!

    SvaraRadera
  4. Krya på dig! Gud så söt hon är :) kram

    SvaraRadera
  5. Oj... tuff start! Hoppas du mår mycket bättre snart! Er lilla dam är förövrigt bedårande.
    Sköt om dig!

    SvaraRadera
  6. Vad sjukt allt låter, så orättvist att du ska behöva få en sån här start som förälder, dvs inte kunna njuta fullt ut. himla bra av dig att du stod på dig o fick det uppkollat!! Krya på dig!

    SvaraRadera
  7. hoppas verkligen du gör en anmälan till patientnämnden när du orkar. Så slipper fler råka ut för samma skit behandling :( krya på dig gumman!

    SvaraRadera
  8. men stackare :/ Hoppas du blir bättre. Så fin lilltjejen är =) Har dina ögon.

    SvaraRadera